جوک و تفریح و خنده

خندوانه ای در وبلاگ . آی آر

جوک و تفریح و خنده

خندوانه ای در وبلاگ . آی آر

من در یک شرکت ساختمانی مشغول به کار هستم، و ساعات بی کاری خودم رو میخوام براتون مطلب بزارم. امیدوارم بتونم ساعات خوشی را در کنار شما داشته فراهم کنم.

پیوندها

۱۸ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

آثار باستانی و اماکن دیدنی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۵۲
سکینه پیرپکاجکی

قاره استرالیا کوچکترین قاره کره زمین در رده‌بندی هفت‌تایی قاره‌ها است. قاره در سراسر جهان یکسان تعریف نمی‌شود. تعریف همگانی قاره "تکه‌ای بزرگ و پیوسته از خشکی سطح زمین است." [۱] با این تعریف قارهٔ استرالیا شامل استرالیا است و جزیره‌های کوچک نزدیکش مانند تاسمانی و گینه‌نو را شامل نمی‌شود. از دیدگاه تخصصی زمین‌شناسی، یک قاره شامل فلات قاره(نقاط زیر آب لایه پوسته زمین) هم می‌شود. بنا بر این تعریف جزیره‌های نزدیک استرالیا هم جزو قاره هستند چرا که آنها در فلات قاره قرار دارند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۵۰
سکینه پیرپکاجکی

این کتاب به «انجیل اهل بیت» و «زبور آل محمد» و «اخت القرآن» معروف است.[۲][۳]

این کتاب اگرچه در موضوع دعا و نیایش است، ولی شامل بسیاری از حقایق علوم و معارف اسلامی و عرفانی، و قوانین و احکام شرعی و مسائل حساس سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اخلاقی است که در شکل و قالب دعا امام بدانها اشاره کرده‌است.[۴]


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۴۹
سکینه پیرپکاجکی

کارگردان

رضا میرکریمی

بازیگران

  • هنگامه قاضیانی
  • مهران کاشانی
  • صفا آقاجانی

جایزه‌ها

  • جایزه گئورگ طلایی- بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو ۲۰۰۸
  • جایزه بهترین بازیگرزن - شانزدهمین جشنواره فیلم وارنا بلغارستان ۲۰۰۸
  • سیمرغ بلورین بهترین فیلم بیست و ششم جشنواره بین‌المللی فجر ۱۳۸۶
  • سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فجر ۱۳۸۶
  • سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه جشنواره بین‌المللی فجر ۱۳۸۶
  • سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فجر، بخش آسیا ۱۳۸۶
  • سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه جشنواره فجر، بخش آسیا ۱۳۸۶
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۴۷
سکینه پیرپکاجکی

سورۀ مجادله پنجاه و هشتمین (58) سوره قرآن است و در تمامی آیات آن که شامل 22 آیه میباشد کلمه الله تکرار شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۴۴
سکینه پیرپکاجکی

طویل ترین رودخانه های جهان را بشناسید:

در میان این رودخانه ها رودخانه نیل از همه بلندتر میباشد

رودخانه نیل (شمال آفریقا)

این رود که عنوان طویل‌ترین رودخانه جهان را گرفته با 6 هزار و 650 کیلومتر طول، از یازده کشور مختلف عبور می‌کند؛ سودان، سودان جنوبی، بروندی، رواندا، کنگو کینشاسا، تانزانیا، کنیا، اتیوپی، اریتره، اوگاندا و مصر از جمله کشورهای میزبان این رود زیبا و طویل هستند.

رودخانه آمازون (آمریکای جنوبی)

پرآب‌ترین رودخانه دنیا که عنوان طویل‌ترین رود قاره آمریکا را گرفته است، 6 هزار و 400 کیلومتر طول دارد. این رودخانه طویل از هفت کشور برزیل، پرو، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، ونزوئلا و گویان در آمریکای جنوبی عبور می‌کند و عرض آن در برخی نقاط به 10 کیلومتر می‌رسد.

رودخانه یانگ تسه (چین)

این رود، عنوان طولانی‌ترین رودخانه آسیا و سومین رودخانه طولانی جهان را با 6 هزار و 300 کیلومتر طول، از آن خود کرده است. به طور سنتی این رودخانه را مرز شمال و جنوب چین می‌دانند و همچنین سد «سه دره»، بزرگ‌ترین سد جهان، روی این رودخانه ساخته شده است.

رودخانه می‌سی‌سی‌پی (آمریکای شمالی)

این رود با 6 هزار و 275 کیلومتر طول، در رده چهارمین رودخانه های طویل جهان قرار گرفته است و سرچشمه آن از ایالت «مینه‌سوتا» آغاز می‌شود. 98.5 درصد از این رود بسیار عظیم قبل از این‌که راهش را به داخل خلیج مکزیک پیدا کند، در آمریکا واقع شده است.

رودخانه ینیسی (روسیه-مغولستان)

این رود آسیایی با 5 هزار و 539 کیلومتر طول، از شمال مغولستان سرچشمه می‌گیرد و با گذر از سیبری در روسیه به اقیانوس منجمد شمالی می‌ریزد. این رود زیبا که پنجمین رود جهان از نظر طول است، از شرق کوه‌های سایان آغاز می‌شود.

رودخانه زرد (چین)

این رودخانه آسیایی از کوه‌های «بایان هار» چین شروع می‌شود و 5 هزار و 464 کیلومتر طول دارد و در پایان به دریای «بوهایی» می ریزد.

همچنین این رودخانه بعد از یانگ تسه عنوان دومین رود طویل آسیا را نیز گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۴۲
سکینه پیرپکاجکی

بنا بر آنچه در کتب تاریخی معتبر اسلامی یافت می‌شود، پیامبر گرامی اسلام ـ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ـ برای اینکه محیط مکه را برای رسالت و دعوت همگانی و آشکار خویش آماده و مهیا سازند، از زمان برانگیخته شدن به رسالت بزرگ الهی خودشان، تا سه سال پس از آن یعنی تا زمانی که از سوی خدا دستور یافتند که اسلام را به‌صورت همگانی و آشکارا به مردم عرضه دارند، به مدت سه سال به تبلیغ نهانی و تربیت جان‌های زلال و صافی که آماده دریافت پیام خداوند بزرگ بودند، پرداخته و توانستند به لطف خدا و تلاش‌های خستگی ناپذیرشان عده‌ای از مردم مکه را با جام محبت و معرفت خدای کریم سیراب کرده و به راه راستشان آرند

در این سه سال مسلمانان اعمال دینی، نماز و جلسات دینیشان را به دور از چشم مشرکان، در دره‌های مکه برگزار می‌کردند. و در اواخر دوران تبلیغ نهانی، خانه ارقم ـ یکی از یاران پیامبر اکرم ـ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ـ که در نزدیکی کوه صفا قرار داشت، محل انجام فرایض دینی آن حضرت ـ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ـ و یاران باوفایش شده بود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۳۹
سکینه پیرپکاجکی

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که محمد، پیامبر اسلام، در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری (مطابق با ۲۸ اسفند سال ۱۰ خورشیدی) علی بن ابی طالب را «ولی» مؤمنان اعلام کرد.[۱])، سال روز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر شهرت دارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۳۸
سکینه پیرپکاجکی

در سال 37 هجری قمری

از 1 صفر تا 24 جمادی الاولی


زمانی که علی بن ابی‌طالب به خلافت رسید، معاویه بن ابی‌سفیان که حاکم شام بود، خلافت او را به رسمیت نشناخت و سرکشی معاویه به جنگ صفین انجامید.

خوارج به چندین گروه تقسیم شدند که عبارتند از ازارقه • حروریه • اباضیه • بیهسیه • ثعالبه • شمیطیه • صفریه • عجاردهمحکمه • زیادیه • نجدات.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۳۶
سکینه پیرپکاجکی

بازیگران

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۳۳
سکینه پیرپکاجکی