جوک و تفریح و خنده

خندوانه ای در وبلاگ . آی آر

جوک و تفریح و خنده

خندوانه ای در وبلاگ . آی آر

من در یک شرکت ساختمانی مشغول به کار هستم، و ساعات بی کاری خودم رو میخوام براتون مطلب بزارم. امیدوارم بتونم ساعات خوشی را در کنار شما داشته فراهم کنم.

پیوندها

نورپردازی: نورپردازی نمای خارجی ساختمان بخش بسیار مهمی از طراحی است چراکه تمام آنچه در نیمی از زمان شبانه روز یعنی شب ها دیده می شود وابسته به نحوه نورپردازی ساختمان است. حس پویایی، زنده بودن و زیبایی ساختمان ها در شب به وسیله نورپردازی ساختمان به وجود می آید، در نورپردازی نمای ساختمان اصلا لازم نیست تمام نمای خارجی ساختمان را روشن کرد. بلکه باید تنها بر روی نقاط مهمی از نما تاکید نمود. به عبارت بهتر نباید با نورهای مختلف پدیده شلوغی یا آلودگی نوری ایجاد شود بلکه باید با منابع ملایم و مناسب یک منظره زیبا از نمای خارجی ساختمان در شب ایجاد نمود. با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا در کنار هم بیاموزیم که برای رسیدن به یک نورپردازی اصولی در نمای خارجی ساختمان به چه نکاتی باید توجه کنیم.

نحوه نورپردازی نمای خارجی ساختمان

برای نورپردازی نمای خارجی یک ساختمان ابتدا باید احجام، نوع کاربری و فرم یک ساختمان مورد توجه قرار گیرد. سپس باید برای نوع نورها، شدت و جهت انتشار آن ها تصمیم گرفته شود. با انتخاب مناسب منابع نوری و همچنین جای گذاری صحیح آن ها در نمای خارجی ساختمان می توان منظره و دید زیبایی از نمای خارجی ساختمان در شب ایجاد کرد. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: نورپردازی: آنچه باید درباره انتخاب لامپ های LED بدانید!

توجه به رنگ نورپردازی های نمای خارجی ساختمان

هماهنگی نوع نورها و رنگ آن با مواد و مصالح استفاده شده در نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است بسیار مهم است، اگر برای نمای ساختمان از نورهایی با شدت بالا در ساختمان استفاده شود نور بر متریال نما غلبه می کند و ناهماهنگی بین نمای روز وشب به وجود می آید. نورپردازی نما ساختمان باید کاملا هماهنگ با متریال های ساختمان باشد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۱۰ فضای داخلی ساختمان با نور مخفی های خیره کننده 

نورپردازی جذاب نمای خارجی یک ساختمان

رنگ نور نیز باید متناسب با رنگ مصالح باشد. در نمای ساختمان باید با دقت زیادی نورها را استفاده کرد و آن ها را در جای مناسبی نصب کرد چرا که نحوه نورپردازی نمای خارجی ساختمان ارتباط مستقیمی با زیبایی ساختمان دارد و هرگونه اشتباهی در این زمینه مستقیما بر زیبایی معماری ساختمان را و ارتباط بصری آن با بییننده و کاربر را زیر سوال می برد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: بهترین ایده ها برای نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل

توجه به المان های عمودی و افقی در نورپردازی نمای خارجی ساختمان

مدیریت درست نورها در نورپردازی نمای ساختمان بسیار مهم است. به طور کلی نورپردازی نما تلفیقی از هنر معماری و دانش مهندسی می باشد. به وسیله نور ها می توان بر المان های عمودی و افقی نما تاکید کرد آن ها را در شب هم به اندازه روز نمایان کرد.

مطالب پیشنهادی چیدانه: انواع لامپ ها و روش های نورپردازی در دکوراسیون داخلی

طراحی نورپردازی برای نمای خارجی یک ساختمان

گردآوری توسط تحریریه چیدانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">