جوک و تفریح و خنده

خندوانه ای در وبلاگ . آی آر

جوک و تفریح و خنده

خندوانه ای در وبلاگ . آی آر

من در یک شرکت ساختمانی مشغول به کار هستم، و ساعات بی کاری خودم رو میخوام براتون مطلب بزارم. امیدوارم بتونم ساعات خوشی را در کنار شما داشته فراهم کنم.

پیوندها

دارالفنون

يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ب.ظ

     دارالفنون

   سنگ بنای این ساختمان به فرمان امیرکبیر درشمال ارگ سلطنتی نهاده شد. دارالفنون که هم اکنون در خیابان ناصرخسرو واقع و غیر فعال است‌ اولین مرکز کالج مانند ایران بوده است . 

   نقشه دارالفنون توسط میرزا رضای مهندس، که در زمان عباس میرزا ( ولیعهد فتح علی شاه) برای تحصیل به انگلیس رفته بود، تهیه و در اوایل سال ۱۲۶۶ ق  به سرپرستی محمد تقی خان معمار باشی ساخته شد. چهارطرف حیاط مدرسه را پنجاه اتاق احاطه کرده و در برابر آن ها ایوانی گسترده است. نخستین در ورودی مدرسه به سوی خیابان ارگ بود و درکنونی که درخیابان ناصرخسرو است بعدها ساخته شد. 


    اولین معلمان دارالفنون اتباع فرانسه‌، اتریش‌، ارمنستان و ایتالیا بودند. دارالفنون روز پنجم ربیع الاول سال۱۲۶۸یعنی ۱۳ روز قبل از قتل امیر، به طور رسمی گشایش یافت‌.
    بنای دارالفنون تا چندین سال پیش، به عنوان دبیرستان‌، دانش آموزانی را روانه دانشگاه‌ها می‌کرد اما هم اکنون بسته است و تحت نظارت میراث فرهنگی قرار دارد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">